понеделник, 25 август 2014 г.

Ден 3: Женева + Орлеан

Познатият ни вече график – 7:00ч. ставане, 7:30ч. закуска, 8:15ч. тръгване – днес вещаеше Швейцария и дълъг път до Франция и градчето Орлеан, последната спирка преди Париж.Женева не е далеч от нашия хотел в Анемас и в 8:30ч. вече сме на път.
Женева. Ах, красива, изящна, елегантна, скъпа Женева. Думите не ми стигат да опиша колко прекрасна е Женева. Въпреки че на теория е в Швейцария, Женева мирише на френска култура. От градите, през заведенията, до хората – всичко крещи вкус, класа и естетика. Влюбих се в Женева – в красивите малки улички, в оживените булеварди, в красивите женевианци, в скъпите магазини, в женевското езеро и кафенетата по него, и вкусното капучино. Толкова изумително прелестен град. А най-хубавото е, че е далеч от най-големите туристически зрелища и на воля можеш да се порадваш на женевианци, на атмосферата, на неподправената красота на самия град. Сериозно се замислям за следващата ми екскурзия – щателна обиколка из Швейцария. За тази цел обаче ще се наложи да спестявам няколко години, за да мога да си позволя ежедневно от кафето за 7€ и скрежината от 12€, да не говорим за едно прилично хапване в ресторант.





В Женева успяхме да видим цветния часовник, чиято цветна украса се сменя на сезон и огромният женевски фонтан, бълващ алпийска вода и раздира с невероятната си мощ иначе спокойното езеро.


Интересен факт е, че катедралите, църквите, както и всякакви други религиозни храмове ме потискат изключително много. Винаги ми изглеждат студени, неприветливи, даже плашещи. Дори италианските храмове със златния си обков и детайлна изработка не ме трогват особено – по-скоро ме карат да се чувствам малка, незначителна и жалка. Катедралата „Св. Петър“ в Женева обаче е единственият религиозен храм, в който някога съм влизала и не ме е карал да се чувствам по този начин. Даже напротив, за първи път църква всъщност ми подейства успокояващо, за първи път седнах на онази пейки, наредени в колони едни зад други, и се наслаждавах на мястото. Не, не защото е впечатляваща като тези във Ватикана. С нищо друго не се различаваше от повечето катедрали, в които съм била. Но нещо в огромния орган зад нас или пък в изящния, цветен стъклопис, който пречупваше слънчевата светлина в ивици от цветна феерия, ме замайваше и ме успокояваше повече от обикновено. Някак си правеше „престоя“ ми в Божия дом не толкова хммм догматичен (ако ме разбирате).


Продължихме из парка на женевския университет, който ни отведе от Паметника на реформаторите – дълга, поне 100 м. стена, изобразяваща със статуи и бюстове най-известните лица на хората, проповядващи идеите на Просвещението. След което се върнахме отново в зоната, близо до фонтана, където се отдадохме на кратка почивка преди тръгване. Видяхме и паметника на Жан Жак Русо (един от Реформаторите) – градската гордост на Женева.



Дългочасовото ни пътуване до Орлеан беше разкрасено от изумителната гледка, разкрила се пред нас от величествените Алпи, докато се издигахме с лилавия автобус на 2000м. надморска височина. Рядко оставам без думи, а пред заснежените върхове и стръмните скали онемях. Пътувахме в проход, вграден в самите скали (простете бедният ми географски речник, не знам точните терминологии). Всичко, което погледът ти побира, гледайки през прозореца, са исполинските скали нагоре и бездънната паст в пропастта надолу. Гледах разкрилата се прелест през сънените си очи, положила глава на най-удобното рамо, докато ушите ми пукаха от налягането, заглушавайки монотонното боботене на двигателя, което ме унасяше отново.
Пристигането ни в Орлеан се осъществи привечер. Един път съм дошла във Франция и не смятах да изпускам и миг от своята обиколка. Вместо да се отдам на заслужена почивка в удобните легла, реших да се присъединя към по-голямата част от групата ни и да обиколим малкото градче. Орлеан не е нищо особено наистина, но бях решена, че искам да видя възможно най-много от Франция. Защото въпреки че Париж е много, не е всичко. А градчетата като Анемас и Орлеан (както и Блуа на следващия ден) дават по-ясна и цялостна представа за цялостната картина, която е Франция. Катедралата в Орлеан, както и главният площад със статуята на Орлеанската дева Жана д‘Арк придаваха един отминал вкус на малкото градче. Определено не съжалих, че го разгледахме. 




Няма коментари:

Публикуване на коментар